Serena Williams, fostul lider mondial din ierarhia feminină de tenis, a băgat 18.000.000 de euro într-o afacere care este în plină expansiune, cu o creștere incredibilă de 300 la sută pe an.
Multipla campioană la tenis a investit în Robelstork, un startup din Toronto, care are ca obiect de activitate vânzarea de mărfuri returnate, care în mod normal ar fi ajuns la gropile de gunoi sau ar fi fost comericializate la kilogram de magazinele second-hand din întreaga lume.
Pe măsură ce cumpărăturile online au cunoscut o adevărată explozie în ultimii ani, la fel se dezvoltă și problema returnărilor de mărfuri, care multe dintre ele ajung la gropile de gunoi sau sunt vândute la saci în magazinele second-hand.
Este un eșec al pieței, care este văzut însă ca o imensă oportunitate de unii antreprenori. Printre aceștia se numără și Emily Hosie, fondatorul și CEO-ul Rebelstork, un startup cu sediul în Toronto, care încearcă să ajute mediul și mărcile de consumatori, construind în același timp o afacere proprie în acest sens.
Piața online a Rebelstork vinde articole în exces, precum echipamente pentru copii returnate, la prețuri reduse – o afacere despre care spune că a cunoscut o crește cu 300% de la an la an, scrie fortune.com.
Compania și-a implementat o tehnologie pentru a eficientiza fluxul de mărfuri returnate de la o anumită marcă sau un retailer în propriile depozite ale startup-ului, precum și un sistem de etichetare a fiecărui produs, astfel încât mărcile să aibă vizibilitate unde ajung produsele lor.
Compania veche de patru ani, care lucrează cu retaileri de top, precum Target sau BabyBjörn, a strâns 18 milioane de dolari pentru a-și extinde business-ul de la fondurile de investiții ale Serenei Williams (Serena Ventures) și ale faimosului rapper Jay-Z (Marcy Venture Partners, Golden Ventures).
Hosie cunoaște foarte bine sectorul de vânzare cu amănuntul. Anterior, ea a fost director de merchandising la compania-mamă a TJ Maxx și Marshalls, precum și la Saks OFF 5th, care comercializează produse de marcă în exces care au rămas nevândute pe rafturile magazinelor.
Când se pregătea pentru nașterea primului ei copil la sfârșitul anilor 2010, Hosie spune că s-a interesat în amănunt de modul în care bunurile bebelușilor sunt returnate. De ce majoritatea comercianților nu își vând singuri bunurile returnate pentru copii, mai ales dacă doar cutia a fost deschisă, dar marfa nu a fost folosită?
Hosie răspunde că o varietate de factori logistici, operaționali și strategici joacă un rol foarte important în acest sens. Unii comercianți și mărci de prestigiu aleg să trimită articolele returnate către centrele de procesare a deșeurilor, în timp ce alții nu au resursele sau know-how-ul pentru a gestiona revinderea mărfurilor. Mulți nu au, totodată, propriile puncte de vânzare cu reduceri prin care să vândă direct bunurile resigilate și nu vor să le pună înapoi pe propriile rafturi lângă mărfurile la preț întreg.
Rebelstork împarte un procent din venituri cu retailerul sau cu mărcile partenere, dar a refuzat să dezvăluie cât de mare este această cotă.
Federația Națională de Retail a anunțat că produse în valoare de 743 de miliarde de dolari au fost returnate anul trecut. Numai echipamentele pentru bebeluși reprezintă aproape 16 miliarde de dolari din acest total.
Rebelstork speră să rezolve aceste probleme prin strângerea mărfurilor returnate într-unul dintre cele patru depozite ale sale din America de Nord, etichetându-le și verificându-le pentru calitate și siguranță. Apoi, folosind propriul instrument alimentat de inteligență artificială, va stabili prețul fiecărui bun înainte de a-l scoate la vânzare pe propriul site web.
Pentru cumpărătorii online, site-ul oferă o selecție largă de mărci populare pentru copii din 45 de categorii și cu reduceri de până la 50%. Articolele sunt marcate cu una dintre cele trei etichete: „overstock”, ceea ce înseamnă că articolul a fost returnat, dar nu a fost niciodată deschis; „open-box”, ceea ce înseamnă că a fost returnat și deschis, dar nu a fost niciodată folosit; „calitate folosită”, ceea ce înseamnă în esență că articolul ar putea avea o zgârietură sau un alt semn care indică o utilizare ușoară, dar nimic major.
Chiar dacă tendințele de cumpărături în aplicații precum Shein, Temu și TikTok Shop favorizează achiziționarea rapidă de bunuri, dar de o calitate precară, Hosie a spus că Rebelstork, compania în care Serena Williams a investit o adevărată avere, a beneficiat de o schimbare de abordare a generațiilor de oameni din ziua de azi, care sunt mai dispuși să cumpere mărfuri second-hand, în cazul în care calitatea si pretul sunt corecte.
„Cred că atunci când părinții află că devin părinți, se gândesc: „Cum va fi lumea când copiii mei vor crește? Și dacă putem cumpăra acest cărucior uimitor, de înaltă calitate, care este verificat de calitate, niciodată folosit și să-l ferim de a ajunge la groapa de gunoi, o vom face și le vom spune și prietenilor noștri despre asta”, a conchis Emily Hosie.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER